close menu

Блог 16.09.2019

ОГЛЯД КНИГИ «10 УСПІШНИХ УКРАЇНСЬКИХ БРЕНДІВ»

Мені дуже імпонує сама ідея написання книги, яка виникла у Василя Карп’юка і яку втілив Богдан Ославський, тому що ми так часто наводимо у приклад успішні іноземні компанії – Amazon, Apple, Google, в той же час забуваючи про свої українські. Ні, не подумайте, я не закликаю відмовлятись від зарубіжного досвіду, проте в наших українських підприємців теж є чому повчитись.

Формат книги – інтерв’ю у поєднанні з авторськими думками, тому її справді надзвичайно захопливо читати. Цікаво навіть по манері висловлювання візуалізувати людину, манери поведінки, емоції, стиль керування.

Хто ж вони – 10 успішних українських брендів? А це все компанії, що задають ритм у своїх сферах. Серед них: !FEST, FEDORIV, Sammy Icon, SoftServe, Tabletochki, OKKO, Українська правда, Український Католицький Університет, Форум видавців та Цент сучасного мистецтва «ДАХ».

Коротко розповім про перші 3. Отож…

Холдинг емоцій !FEST – мережа креативних ресторанів та концептуальних проектів, яка налічує 18 ресторанів у Львові (найвідоміші – «Криївка», «Мазох», «Гасова лямпа», «Львівська копальня кави»), 13 закладів «Львівських пляцків» та 37 Львівської майстерні шоколаду в Україні.

Як сказав Андрій Худо – один із співзасновників !FEST: «Віриш у бізнес – вкладаєш, не віриш – не вкладаєш». Тут все просто. А ще дуже сподобався вислів Юрка Назарука, іншого співзасновника: «Ти відповідальний за те, що після себе залишиш». Тільки ми відповідальні за все, що ми робимо, ми вільні у своєму виборі, бо «Свобода – це основна річ, яку нам подарував Бог».

Працюйте в першу чергу не заради грошей, а заради якоїсь великої мети, яка, звісно що, в майбутньому принесе Вам гроші. Будуйте свій проект не на правилах, а на цінностях, тоді все буде добре. Бо «абсурдно писати в посадових обов’язках для кельнера, що потрібно вітатися з гостями». Це ж очевидно!

Важливий інсайт із розділу – спочатку досвід, потім – власна справа.

Андрій Федорів – людина-бренд креативної маркетингової компанії. На рахунку «FEDORIVа» – ребрендинг «Нової пошти», slando.ua (так компанія «Slando» стала «OLX»), Ощадбанку, «Watsons» тощо.

Інсайт – секрету успіху не існує, усе в деталях і важлива сукупність цих деталей, а не «ось – секрет успіху!»

І третя компанія, про яку розповім і яка мене по-особливому вразила – «Sammy Icon». «Sammy Icon» – божественні шкарпетки. Бренд, який щоразу завойовує нові простори: Німеччина, Швейцарія, Нідерланди, США, Нова Зеландія тощо. Загалом 16 країн. Гасло компанії – «Кожного дня – нова історія». Улітку 2013 року на kickstarter.com компанія зібрала гроші для запуску нової лінії шкарпеток з мотивами 8-бітних ігор для «Денді».

Важливий інсайт – у бізнесі важлива настирливість. Не пустили через двері – спробуй через вікно. Не пустили через вікно – розбери стінку, не вийшло розібрати стінку – залізь через комин!». А ще – тримання удару. Треба навчитися тримати удар і підніматися, коли падаєш.

Не відкриватиму усіх карт. Про інші компанії читайте у книзі. Повірте, Ви й не встигнете моргнути оком як опинитесь на останніх сторінках.

Мені подобається те, що успішні бізнесмени діляться своїм досвідом і відкрито розповідають про свої злети і падіння, вони не бояться, що їх скопіюють чи вкрадуть ідею. В цьому контексті чудовий вислів Андрія Федоріва: «Я не приховую свою стратегію, бо для того, щоб її повторити треба бути мною». Справді, ні в кого не вийде краще реалізувати Вашу ідею, адже вона Ваша.

Чи рекомендую я цю книгу? 100 % – так! Є чому повчитись і над чим замислитись.

Автор статті: Ірина Боришкевич, к.е.н., бізнес-тренер Школи бізнесу і менеджменту, викладач кафедри управління та бізнес-адміністрування