close menu

Блог 30.09.2019

ОГЛЯД КНИГИ БРАЙАНА ТРЕЙСІ «ЗРОБИ ЦЕ ЗАРАЗ» АБО «EAT THAT FROG»

Всі близькі мені люди знають, що я трохи схиблена на тайм-менеджменті і люблю тримати життя під контролем. Тому ця книга одразу впала мені в око. Чим сподобалась?

По-перше, вона дуже структурована. Автор чітко виокремив 21 принцип подолання прокрастинації та покращення особистої ефективності. По-друге, не має зайвої води. Не люблю, коли багато йдеться про одне і теж. Тут же все «в яблучко». По-третє, багато крутих мотивуючих цитат на початку кожного розділу і всередині.

Основний меседж: робіть щось, робіть будь-що, головне – почати і робіть це негайно! У світі багато людей, які чекають, щоб хтось прийшов і мотивував їх, дав «чарівного пенделя». Вони чекають автобуса на вулиці, якою автобуси просто не їздять. Не чекайте, бо тоді чуда не станеться!

Наведено багато цікавих методик, про які вже чула, але це як правило чергового повторення. Ще – про позитивне мислення, що справді дуже важливо (про це неодноразово пишу). Адже, як сказав Ед Форман: «Ніколи не розповідайте про свої проблеми іншим. 80 % узагалі начхати на них, а решта 20 % навіть раді, що у Вас є проблеми». Тому побільше позитиву.

Які ж принципи наводить Брайан Трейсі? Розглянемо деякі із них.

1. Накрийте на стіл

З чого потрібно починати планування? Відповідь очевидна, спочатку відфільтруйте те, чого справді хочете, підготуйте список цілей, які прагнете досягти, «накрийте для початку на стіл».

2. Заздалегідь плануйте кожен день

Особисто я планую звечора, перед тим як лягти спати. Тоді ж аналізую свій поточний день: що вдалось виконати, а де були прогалини. Прогнозуючи свій наступний день, записую важливі зустрічі та щоденний «to do list». Пам’ятайте, що кожна витрачена хвилина на планування заощадить Вам 10, а то й більше хвилин на виконання завдання.

3. До всього застосовуйте правило 80/20

Впевнена, Ви точно чули про принцип Парето 80/20, який говорить, що «для багатьох явищ 80 % наслідків спричинені 20 % причин». Так і в даному випадку: 20 % Вашої діяльності дають аж 80 % результатів. Тому Вам потрібно навчитись зосереджуватись на пріоритетних завданнях, які принесуть найбільше користі і «плодів» у майбутньому.

4. Думайте про наслідки

Ви можете задати питання, а як визначити ті пріоритетні завдання, адже в мене всі завдання важливі? Як я Вас розумію, в мене теж було таке. Часто мій науковий керівник і фундатор Школи бізнесу Валентина Якубів повторювала: «Іра, розставляйте пріоритети», а я інколи навіть злилась, бо не могла відкинути неважливе, мені здавалось, що його просто не має і всі справи, які я роблю є важливими. Проте, як я помилялась. Тому, якщо подумати про наслідки, які зумовлені виконанням чи невиконанням якось завдання, то все стає куди яснішим.

5. Займайтесь творчою прокрастинацією

Так-так, Вам не здається. Тут автор книги закликає Вас займатись саме прокрастинацією, проте є нюанси. Насправді, ми не можемо зробити все, що потрібно, бо зробивши одне завдання, на його місці з’являється 2 чи 3 нових. І так завжди. Як я люблю повторювати: «Робота породжує роботу» і часто в геометричній прогресії. Тому, слід вчитись відкладати не надто важливі справи на потім, а «найбридкішими і найбільшими жабами ласувати зранку». Скажіть «ні» всьому, що не відіграє важливої цінності у Вашому житті.

6. Постійно використовуйте метод АБВГД

Написали довгий «to do list» і не знаєте з чого розпочати? Скористайтесь абеткою. Поставте навпроти кожного завдання черговість його виконання і вперед. Нехай Вас не лякає кількість завдань, крок за кроком. Якось розповідала мені знайома, що написала такий довгий список справ, що вирішила не робити нічого. Не робіть так!

7. Зосередьтесь на сферах ключових результатів

Подумайте, що Ви робите найкраще? За що Вам платять заробітну плату чи як Ви отримуєте прибуток в бізнесі. А тепер зосередьтесь на цьому! «Коли на єдиній меті зосереджено весь фізичний та розумовий ресурс, сила людини розв’язати проблему зростає в рази» Норман Вінсент Піл.

8. Скористайтеся законом трьох

Закон трьох передбачає визначення трьох пріоритетних цілей в кожній сфері життя і максимальне зосередження саме на цих цілях. Ось побачите як тільки Ви запишете ці цілі, у Вас з’явиться більше часу на особисте життя та відпочинок.

Правило: «має значення якість часу, проведеного на роботі, і кількість часу, проведеного вдома».

9. Перед початком ретельно готуйтесь

Всі олімпійські чемпіони ретельно готуються до змагань, вони прокидаються ще вдосвіта і роблять це щодня. Вони не забувають про свою мету. Якщо Ви навчитесь ретельно готуватись до виконання якихось завдань, то уже не зможете не почати їх виконувати. Особливу увагу зосередьте на Вашому робочому місці. Мабуть, через свій перфекціонізм (який мені інколи шкодить) я люблю працювати, коли мені затишно, коли все на своїх місцях, і коли все під рукою.

10. Рухайтесь від бочки до бочки

Ще Лао-дзи писав: «Подорож на тисячу лі починається з одного кроку». Щоб перейти пустелю, потрібно йти від однієї бочки з водою до наступної. Пам’ятайте, все велике не достається одразу. Потрібні сотні, а то й тисячі кроків до втілення своєї мрії. Тому, крок за кроком. Починайте вже зараз.

Це тільки 10 принципів від Брайана Трейсі. Про інші 11 читайте у книзі. Я впевнена, що вона Вам сподобається. Універсальної формули досягнення успіху не має, проте є певні правила, дотримуючись яких, можна його досягти.

Ця книга, мабуть, найкраща для тих, хто хоче побороти прокрастинацію, покращити управління своїм часом та швидше досягати власних цілей. Проста й лаконічна.

Автор статті: Ірина Боришкевич, к.е.н., бізнес-тренер Школи бізнесу і менеджменту, викладач кафедри управління та бізнес-адміністрування